مقالات

شیر توپی upvc

شیرتوپی upvc تولید شده توسط کمپانی پیمتاش در کشور ترکیه است. این شیرتوپی دارای دو تا مهره است که می توانید توسط این دو مهره بخش میانه شیر را در صورت خراب بودن، درست کنید و احتیاجی به مهره ماسوره به صورت مجزا در مسیر لوله کشی شده نمی باشد. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد این شیرها تا ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد شیر توپی upvc در لوله کشی استخر

این شیر توپی اتصالات مهمی همچون لوله کشی استخرها و تأسیسات آبی را نیز در بر می گیرد. این شیر به بال ولو و شیر یک ضرب هم شهرت دارد. اتصالی است که برای وصل کردن و بستن جریان مورد استفاده قرار می گیرد. بیش ترین کاربرد آن در سیستم تصفیه استخر و جکوزی می باشد.

در حقیقت با متصل کردن شیر توپی به ابتدا و انتهای پمپ ها، می توانیم مسیری که به این وسیله متصل شده است را تحت نظارت قرار دهیم و در زمانی که لازم است به آسانی و با قطع کردن جریان توسط شیر توپی، دستگاه مربوط را از مکان اتصال خارج نماییم.

شیر توپی نوع پیمتاش، اغلب به اسم شیر توپی استخر نیز مشهور است. علت این، مقاومت دربرابر فشار بوده است. بنابراین در مقابل فشار زیاد آب، مثل استخرها و سونا جکوزی بسیار مطلوب هستند. کاربردهای این شیر توپی به صورت کلی شامل موارد زیر می شوند:

باز و بسته کردن و کنترل کردن جریان آب درون استخر، و جریان آب سونا و جکوزی، متوقف کردن جریان آب استخرهای بخش صنعتی، استخرهای کشاورزی و استخرهای که برای پرورش ماهی هستند، به حرکت درآوردن و جا به جا کردن آب خانه ها و آپارتمان های اداری و تجاری، امکان قرار گرفتن روی لوله های آب چاه ها و امثال آن، کارخانه های شیمیایی، شرکت های مواد خوراکی و شرکت های دارویی مختلف.

مزایای شیر توپی چسبی upvc

این شیر توپی مزیت های فراوانی دارد که در مطالب زیر به آن ها اشاره شده است.

یکی از مزیت های این شیر توپی داشتن وزنی سبک می باشد، علاوه بر آن مقاومت بالایی نیز دارد، از دیگر مزیت ها قابلیت کنترل فشار در اتصال است، همچنین استحکام زیادی در مقابل کلردارد و در مقابل اسید و سایر ماده های شیمیایی مقاوم است، استحکام در مقابل خورده شدن و ایجاد زنگ زدگی نیز از دیگر مزیت های آن محسوب می شود، بدنه صیقلی ای دارد و به راحتی نصب می شود، حداکثر فشار تا شانزده باررا تحمل می کند، همچنین حداکثر دما تا شصت درجه سانتی گراد را نیز تحمل می کند و هزینه به صرفه ای دارد، داشتن عمر مفیدی زیاد نیز از دیگر مزایای آن است.

این شیر توپی مهره دار مدل پیمتاش ۲ تا مهره دارد که می توانیم توسط آن ها، بخش میانه شیر را، اگر به تعمیر نیاز دارد از آن خارج کرده و بعد از درست کردن آن، مجددا آن را متصل نماییم. این نوع شیر به علت داشتن مهره، شما را از گذاشتن مهره ماسوره به شکل مجزا در مسیر لوله کشی آسوده خواهند کرد.

این مهره هایی که قابلیت جدا شدن دارند، این شرایط را مهیا می کنند که فلنچ درون مهره را که دو مدل چسبی و دنده ای دارد، به آسانی عوض کنند. این موضوع هنگامی که بخواهید شیر را به لوله و اتصالات یو پی وی سی یا وسیله ای از جنسی دیگر، مثل لوله و اتصالات فلزی، وصل کنیم اتفاق خواهد افتاد.

علاوه بر آن این شیر توپی یو پی وی سی پیمتاش به علت قطع و وصل کردن راحت و آب بندی راحت، با توجه به دیگر جنس هایی که در بازار هست، طرفداران بیش تری دارد. همچنین بیش تر استفاده می شوند.

شیر چسبی upvc پیمتاش

این شیر توپی به وسیله کمپانی ای در کشور ترکیه ساخته می شود و در استخر و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.شیر مهره دار چسبی بسیار پراستفاده است. در بخش زیر برخی از مزیت های آن را شرح داده ایم.

در قسمت بالا گفتیم که این شیر دارای دو عدد مهره می باشد. توسط این دو مهره می توانیم بخش وسط شیر را در آورده و به تعمیر آن بپردازیم. سپس آن را دوباره وصل می کنیم. این شیر احتیاجی به مهره ماسوره ندارد. مهره های شیر قابلیت جدا شدن دارند با این قابلیت فلنج مهره را می توانید عوض کنید.

فلنج مهره به دو دسته چسبی و مهره ای تقسیم می شود. این اقدام به منظور وصل کردن شیر به لوله و دستگاه های گوناگون انجام می پذیرد. یکی از اصلی ترین علت های پرفروش بودن این نوع شیرها، آب بندی آسان آن ها است. به همین علت برای گازها بسیار مطلوب می باشند.

در نهایت مزیت دیگری که دارند این است که به آسانی باز و بسته شده و کار را راحت کرده اند. علاوه بر آن مزیت های دیگری نیز دارند مثل: احتیاجی به روانکاری ندلرند، داشتن قطعه های یکنواخت، آن ها وزن سبکی دارند، ساختار آن ها فشرده می باشد، به آسانی نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. هزینه ای که برای آن ها باید بپردازید مناسب می باشد، آن ها دارای گشتاور پایین می باشند.

قیمت خرید شیر توپی چسبی UPVC پیمتاش

قیمت این شیر توپی چسبی نسبت به کارکرد و عملکرد آن بسیار به صرفه است. اما بعضی از سودجویان ممکن است این محصول را با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی به بازار عرضه نمایند. ولی با مراجعه به سایت ما متوجه قیمت واقعی آن خواهید شد. علاوه بر آن جنس این محصول نیز باید بررسی شود زیرا ممکن است به جای آن، محصولی غیراستاندارد را خریداری نمایید. در بخش نظرات سایت می توانید تا حد بسیار زیادی از کیفیت این محصول مطلع شوید.

جمع بندی

این شیرهای توپی بسیار محبوب و پرفروش هستند. این شیرها دارای کاربردها و مزایای زیادی هستند که در مطالب بالا به بررسی و شرح آن ها پرداخته ایم. علاوه بر آن باید بگوییم که این شیرها دارای قیمت مناسبی هستند. ولی ممکن است افرادی آن را به قیمت های بالاتر از قیمت حقیقی به فروش برسانند. بنابراین باید در خرید خود دقت کافی داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *