مقالات

لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش

لوله و اتصالات پیمتاش

لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش یکی از برندهای معتبری است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد از کیفیت و طول عمر بالایی نیز برخوردار است. البته این محصول در دسته لوله های پلیمری قرار دارد که با توجه به نام این مدل از لوله ها و کیفیتی که این محصول دارد توجه اکثر مصرف کنندگان را به سمت خود جلب کرده است. از کاربردهای لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش می توان به مواردی همچون لوله کشی پارک های آبی، تصفیه آب، سونا، جکوزی، استخر، لوله کشی شرب خانگی و همچنین لوله کشی آب و فاضلاب اشاره کرد.

لوله و اتصالات و پی وی سی پیمتاش از کیفیت بالایی برخوردار است در واقع این محصول در برابر حرارت، مواد فیزیکی و شیمیایی مقاومت بالایی دارد و همچنین در برابر خوردگی بازی، مواد شوینده قوی، خوردگی و اکسایش نیز بسیار مقاوم بوده و در نهایت طول عمر بالایی دارد. برای متصل کردن لوله ها و اتصالات پیمتاش از انواع متنوعی از رابط ها استفاده می شود که خود این رابط ها نیز در انواع متنوعی از چسبی و دنده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

این مدل از اتصالات طوری طراحی شده است که سطح صاف و صیقلی آنها موجب می شود که مواد به راحتی از آنها عبور کرده و موجب مسدود شدن مواد در مسیر لوله نمی شود به همین دلیل از این مدل لوله ها برای مواردی همچون لجن گیری و رسوب گیری نیز گزینه مناسبی است. البته لوله و رابط یو پی وی سی پیمتاش در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار موجود است که قیمت آن تحت تاثیر عواملی همچون نوع رابط، قطر داخلی و خارجی لوله، متراژ و تعداد آن نیز متفاوت می باشد. در این بین زانوهای لوله یو پی وی سی نیز از جمله رابط های این برند هستند که در درجه های 45 درجه، 60 درجه و 90 درجه در بازار موجود است و برای انحراف مسیر در جریان سیال در کنار دیگر لوله ها قرار می گیرد. کیفیت و آب بندی لوله و رابطه های یو پی وی سی در حد بالایی است به همین دلیل هیچ نشتی آب در محل اتصال آنها دیده نمی شود.

 

کاربرد و موارد مصرف لوله ها

در دنیای صنعت یکی از پرفروش ترین و بهترین لوله های پلاستیکی را می توان لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش معرفی کرد. البته این لوله ها و اتصالات به نام لوله استخری نیز نام دارند که در سیستم لوله کشی استخرها و پارک ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از مزیت های این مدل از لوله و اتصالات می توان بیان کرد که ساختار و کیفیت به کار رفته در آن طوری است که بر کیفیت سیالات هیچ تاثیری نمی گذارد. با این وجود این لوله ها و اتصالات بی خطر و غیر سمی هستند که می توان با خیال راحت در صنعت آبرسانی از آن استفاده کرد. لوله و اتصالات پیمتاش سطح صاف و صیقلی دارد که مانع از افت فشار جریان سیال بر اثر اصطکاک می شود. با توجه به اینکه سیالات با فشار مناسب از داخل لوله عبور می کنند به همین خاطر در لوله های فاضلاب نیز کاربرد دارند و از ته نشین شدن لجن در لوله های فاضلاب جلوگیری می کند. در زمان انتخاب لوله مناسب باید به ویژگی ها، قابلیت ها، جنس و متریال به کار رفته و همچنین برند آن توجه داشت. از کاربردهای لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش می توان به مواردی همچون استخر و جکوزی، سیستم ‌های لوله‌کشی آب و فاضلاب، موتورخانه‌ و تصفیه خانه‌ پارک‌های آبی، صنایع پتروشیمی و شیمیایی، استخرهای پرورش ماهی، آبیاری زمین‌های کشاورزی و تأسیسات و لوله کشی برج‌ های مسکونی و تجاری اشاره کرد.

 

فشار اسمی و فشار کاری مجاز لوله یو پی وی سی پیمتاش

فشار اسمی  و فشار کاری مجاز بدین معنی است که اجزای لوله و اتصالات یو پی وی سی براسای استانداردهای مربوط به فشار در دمای 20 درجه سانتی گراد در صنایع  طراحی و تولید می شود البته این فشار در صنایع تولید لوله براساس استانداردهای اروپایی با PN نشان داده می شود. البته فشار کاری مجاز نیز بدین معنی است که لوله و اتصالات یو پی وی سی در بالاترین فشار قرار گرفته تا تحمل بالاتری کسب کنند. البته لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش از مواد آلی تشکیل شده اند که انعطاف پذیری بالایی دارد و همچنین از مقاومت بالاتری نیز برخوردار است. از مهمترین ویژگی لوله و تصالات یو پی وی سی این است که بدون بو و رنگ بوده که همین امر موجب می شود هیچ تاثیری بر روی مواد سیال نداشته باشد.

1.اتصال پوش فیت

برای متصل کردن لوله و اتصالات یو پی وی سی از روش اتصال پوش فیت استفاده می شود. در حقیقت این روش اتصال زمانی بکار می رود که نیاز به تحمل فشار بالایی در مدت زمان طولانی باشد. برای تحمل فشار بالا در دو سر لوله ها از دو سر اتصال پوش فیت استفاده می شود.

2.چسبی

این مورد بیشتر در مصارف کوچک تر کاربرد داشته و روشی جدید و بسیار آسان است

از جمله مصارف پرکاربرد این نوع اتصال، استخر سازی و صنایع ساختمان سازی و … است.

اتصال چسبی

اتصال چسبی در لوله ها و اتصالات یو پی وسی  روش آسان و جدیدتری است که از آن در مصارف کوچکتر استفاده می شود. از اتصال چسبی در صنایع ساختمان سازی و استخر سازی استفاده می شود.

اتصالات یو پی وی سی فشار قوی

بیشترین کاربرد اتصالات فشار قوی در مواردی همچون صنایع کشاورزی، پمپ ها و موتور خانه، استخر سازی به خصوص مخزن و صنایع پتروشیمی بخصوص خط انتقال و استخراج می باشد. اتصالات یو پی وی سی فشار قوی حدود 16 میلی متر تا 315 میلی متر است. البته این اتصالات فشار قوی در دسته های چسبی، سر دنده و دو سر دنده دسته بندی می شود.

سخن پایانی

لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش طی این سالها حضور در بازار توانسته با ارائه محصولات با کیفیت به جایگاه مطلوبی دست پیدا کند و رضایمندی مشتریان را همچنان کسب کند و همتای سایر رقبای خود در بازار پیش رود. لوله و اتصالات یو پی وی سی پیمتاش یکی از برندهای معتبری است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد از کیفیت و طول عمر بالایی نیز برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *