مقالات

لوله های یو پی وی سی در لوله کشی استخر

لوله یو پی وی سی

به طور مسلم انتخاب و نصب تجهیزات و تاسیسات با کیفیت و مرغوب در نهایت موجب افزایش ایمنی، آسایش و دوام می شود از طرفی موجب کاهش هزینه های سرویس دهی و تعویض در طول زمان استفاده از آن می شود. البته در استخر و جکوزی برای استفاده  تفریحی و درمانی نیاز به رعایت اصول و نصب تجهیزات کارآمد و با کیفیت است تا در طول جریان استفاده از آن شاهد عملکرد خوب تجهیزات باشیم.

انواع متنوعی از لوله ها و اتصالات تولید و به بازار عرضه می شود که در این بین لوله های یو پی وی سی از جمله لوله های پر قدرت با استحکام بالا است که قدرت تحمل آن برابر با 60 درجه سانتی گراد است. از طرفی  لوله های یو پی وی سی قدرت تحمل فشار بالایی را دارند به همین خاطر در این سالها از این لوله و اتصالات در لوله استخری و همچنین تصفیه آب صنعتی با هدف انتقال آب و آبرسانی استفاده می شود. در ادامه با ما همراه شوید تا در رابطه با لوله های  یو پی وی سی اطلاعات زیادی کسب کنید.

لوله کشی استخر

استخر و جکوزی به عنوان مکانی برای ذخیره و نگهدارنده آب به کار می روند. لوله و اتصالات بکار رفته در استخر باید قدرت و استحکام بالایی داشته باشد تا به بهترین نحو آب را در سیستم استخر به گردش در آورد.  از طرفی بهداشت یکی از موارد مهمی است که در استخر و جکوزی باید به بهترین شکل رعایت شود به همین خاطر استفاده و نصب لوله های یو پی وی سی بهترین انتخاب خواهد بود. این مدل از لوله ها دارای سایزهای مختلفی هستند که ماهیت غیر فلزی دارند  به همین علت هیچ گونه بویی بر آب و دیگر سیالات به جای نمی گذارند. البته در زمان نصب و راه اندازی لوله کشی استخر باید توسط کارشناسان و مهندسین ماهر انجام شود. لوله های یو پی وی سی با ویژگی های منحصر به فردی که دارند بهترین گزینه برای سیستم لوله کشی استخر هستند. شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که به علت کیفیت بالا و استفاده متداول از لوله های یو پی وی سی این لوله ها به عنوان لوله استخری نیز معروف هستند.

 

لوله کشی جکوزی

لوله های یو پی وی سی از جمله لوله های پلیمری هستند که در بهترین متریال ها با مرغوب ترین مواد اولیه طراحی و تولید می شوند. این مدل از لوله ها از نظر رعایت بهداشت گزینه ایده آل هستند که در ضمن از مقاومت و اسستحکام بالایی نیز برخوردار هستند. با توجه به اتصالات مختلف در صنایع، استفاده از لوله های یو پی وسی بسیار رایج تر از قبل است و این مدل لوله ها در پروژه های صنعتی و عمرانی به طور متداول مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت لوله های یو پی وی سی از پنل وینیل کلراید استفاده می شود که کیفیت و دوام بالایی دارد و در برابر هر گونه فشار و ضربه ای نیز بسیار مقاوم است. علاوه بر این در تولید لوله های یو پی وی سی از اتیلن، نفت خام و نمک کلر نیز استفاده می شود و در ضمن برای بالا بردن مقاومت این محصولات در ترکیب اولیه آن از مواد ضد احتراق و روان کننده ها نیز استفاده می شود. در جکوزی هم استفاده و بکارگیری لوله های یو پی وی سی بهترین گزینه به حساب می آید در واقع این مدل از لوله ها از نظر فراهم کردن ایمنی، بهداشت و راحتی بهترین لوله ها و شیرآلات هستند که به وفور از آنها در سیستم استخر و جکوزی استفاده می شود.

چرا upvc

اما چرا در بین لوله ها و اتصالات، یو پی وی سی محبوبیت بالایی پیدا کرده ؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که لوله های یو پی وی سی در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند و برعکس دیگر لوله ها و اتصالات در برابر فشار و ضربه به راحتی نمی شکنند. البته ماهیت غیر فلزی بودن این لوله ها موجب می شود که هیچ بویی بر روی مایعات از جمله آب به جای نمی گذارند و از طرفی به راحتی آب را در استخر و جکوزی به گردش در می آورند.  این لوله ها با توجه به کیفیت و مقاومت بالایی که دارند بیشتر در پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای upvc

در بین سایر لوله ها و شیر آلات  یو پی وی سی به عنوان بهترین و با کیفیت ترین لوله ها در بین مصرف کنندگان محبوبیت بالایی پیدا کرده است. این لوله ها دارای مزایای بیشماری هستند که همین امر موجب استفاده زیاد از لوله های یو پی وی سی در بسیاری از صنایع مختلف شده است.

مزایای upvc عبارتند از :

عدم رسوب گیری

در اغلب محصولات استیل و گالوانیزه املاح و مواد ضد عفونی کننده رسوب می کنند اما برخلاف این محصولات  لوله های یو پی وی سی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و هیچ گونه املاح و موادی در آن رسوب نخواهد کرد. با توجه به این امر در طول زمان استفاده از آن هیچ گونه افت فشاری در لوله ها و شیرآلات پیش نخواهد آمد.

 

دوام بالا لوله یو پی وی سی در برابر مواد شیمیایی و کلر

مواد اولیه به کار رفته در لوله های یوپی وی سی این خاصیت را به این مدل از لوله ها می دهد که در برابر مواد شیمیایی ، روغن، الکل، مواد نفتی غیر آروماتیک و سایر اسیدهای غیرآلی نظیر بازها و نمک ها مقاومت بالایی دارد.

مطمئن‌ترین آب‌بندی

لوله های یو پی وی سی مطمئن ترین آب بندی را در مکان مورد نظر تامین می کنند    خاصیت این مدل از لوله ها موجب استفاده از آن در لوله کشی استخر و جکوزی می شود.

 

مقاومت بالا در برابر شعله

یکی از مزایای مهم لوله های یو پی وی سی، مقاومت بالا این محصولات در برابر شعله است در واقع این مدل از لوله ها به سختی شعله ور می شوند و شعله ور شده آن ها تنها در دمای 454 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

استحکام زیاد

در بین لوله‌های سفالی، سیمانی وسایر لوله های موجود در بازار می توان بیان کرد که لوله های یو پی وی سی در برابر ضربه و فشار زیاد استحکام بالایی دارند.

قیمت مناسب

یکی از مزایای مهم و قابل توجه مصرف کنندگان، قیمت مناسب لوله های یو پی وی سی است البته این مدل از لوله ها نصب سریع و راحتی دارند. از طرفی علاوه بر قیمت مناسب این مدل از لوله ها طول عمر بالایی در حدود 15 الی 100 ساله دارند که این مزیت خود به تنهایی موجب استفاده زیاد از این سیستم در صنایع مختلف است.

مناسب برای تمام مناطق

لوله های یو پی وی سی در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارند به همین خاطر برای تمامی مناطق گزینه مناسبی برای سیستم لوله کشی به حساب می آیند.

سطح صاف  و صیقلی

در بین سایر مزایای بیشمار لوله های یو پی وی سی، این لوله ها سطح صاف و صیقلی دارند که همین ویژگی موجب کاهش آلودگی در مایعات از جمله آب می شود.

 

سخن پایانی

با توجه به تقاضای زیاد برای سیستم لوله کشی در صنایع، تولید کنندگانی زیادی انواع متنوعی از لوله ها و شیرآلات را تولید و به بازار عرضه می کنند اما در بین انواع متنوعی از لوله ها و شیرآلات می توان لوله های یو پی وی سی را با برخوردار بودن از بیشمار مزیت به عنوان بهترین لوله ها و شیرآلات در بازار معرفی کرد. از طرفی  لوله های یو پی وی سی قدرت تحمل فشار بالایی را دارند به همین خاطر در این سالها از این لوله و اتصالات در لوله استخری و همچنین تصفیه آب صنعتی با هدف انتقال آب و آبرسانی استفاده می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *